Sobere 1 mei viering PvdA Tytsjerksteradiel

Door Harke Heida op 8 mei 2020

Ook in Tytsjerksteradiel moesten we dit jaar de 1 mei viering anders inrichten. In andere jaren waren we gewend op deze dag alle leden van 65 jaar en ouder een roos te bezorgen. Dat gaf vaak aanleiding tot een praatje. Belangrijk, omdat deze oudere leden vaak niet meer actief naar vergaderingen komen.

Dit jaar kon de rozenactie als gevolg van de corona-crisis niet doorgaan. In plaats daarvan hebben we alle leden van 65 jaar en ouder gebeld. Op die manier konden we toch even contact leggen. Deze telefoontjes leverden vaak geanimeerde gesprekken op en opvattingen van tal van leden over actuele kwesties die in Tytsjerksteradiel spelen, zoals de korting op het armoedebeleid, de sluiting van de bibliotheek in Hurdegaryp en de eventuele bouw van een transformatorstation in Burgum/Noardburgum. Gelukkig was iedereen gezond en standvastig in de crisis.

We gaan ervan uit dat we volgend jaar onze oudere leden weer persoonlijk kunnen bezoeken met een rode roos.

Harke Heida

Ik woon sinds januari, samen met mijn vrouw Ans van Oostveen aan de Rengersweg in Oentsjerk. Daarvoor woonden we in Rijswijk (Zuid-Holland), waar onze vier inmiddels volwassen kinderen zijn geboren. Zelf ben ik ruim 65 jaar geleden geboren in Appelscha . Dat zijn mijn Friese roots. Mijn werkzame leven heb ik vooral in Den Haag

Meer over Harke Heida