Door Saskia van der Werf-Bieleveld op 12 juli 2017

Laat burgers meepraten over het Energieplan!

In de raadsvergadering van Tytsjerksteradiel van donderdag 13 juli 2017 staat het Energieplan op de agenda. De PvdA fractie vraagt inwoners van onze gemeente om mee te denken over de inhoud van dit plan. Deze groep burgers kan door middel van loting worden samengesteld.

Het Energieplan gaat over duurzaam wonen, werken, vervoer en het opwekken van energie. Hoe kunnen we in de toekomst onze opgewekte energie opslaan in onze eigen tuin of wijk? In onze gemeente zijn al veel prachtige, duurzame initiatieven gestart. Het Sinnepark Garyp, de BurgumMobyl, Ho! Net yn ‘e Kliko en de Tiny Houses in Hurdegaryp. We hopen dat onze burgers met elkaar een Energieplan maken met een hoge ambitie op duurzaamheid. Een plan met als doel om zo snel mogelijk een klimaatneutraal Tytsjerksteradiel te realiseren.

Saskia van der Werf-Bieleveld

Even voorstellen: Mijn naam is Saskia van der Werf-Bieleveld en ik woon sinds  1996  in Oentsjerk. Samen met  mijn man Peter en kinderen  Marloes en Thijs  bevalt het ons prima in Tytsjerksteradiel. Sinds 1992 ben ik werkzaam in het MCL op de operatieafdeling als anesthesie assistent . Boeiend en uitdagend werk waar ik veel voldoening

Meer over Saskia van der Werf-Bieleveld