College zoekt bezuinigings richting

Door Saskia van der Werf-Bieleveld op 5 juli 2020

Op 2 juli 2020 hebben we als raad de Kadernota behandeld. Hierin ontbreekt elke financiële onderbouwing!  We geven als PvdA onze standpunten mee aan het college en zien dit hopelijk na de zomer in september in een duidelijk raadsvoorstel terug als voorbereiding op de Begrotingsraad in oktober 2020.  Wij vinden dat de interne organisatie eerst financieel ‘in controll’ moet komen voordat we besluiten op allerlei voorzieningen, zoals dorpshuizen, zwembaden en bibliotheken, te gaan bezuinigen.

De belangrijkste uitkomst van het debat was dat alle partijen vinden dat er een uitgebreide financiële onderbouwing moet komen van de ombuigingslijnen. Bovendien kan het College geen inzicht geven over wat wettelijk verplichte taken zijn en waar de ‘vrije ruimte’ zit. Zo kunnen we als raad toch geen keuzes maken. De motie die hierover is ingediend werd raadsbreed ondersteund en wordt meegenomen in de verwerking.

Saskia van der Werf-Bieleveld

Even voorstellen: Mijn naam is Saskia van der Werf-Bieleveld en ik woon sinds  1996  in Oentsjerk. Samen met  mijn man Peter en kinderen  Marloes en Thijs  bevalt het ons prima in Tytsjerksteradiel. Sinds 1992 ben ik werkzaam in het MCL op de operatieafdeling als anesthesie assistent . Boeiend en uitdagend werk waar ik veel voldoening

Meer over Saskia van der Werf-Bieleveld