Door Ellen Bruins Slot op 26 juni 2016

Koopzondag mogelijk in Tytsjerksteradiel

kzHet initiatiefvoorstel van de PvdA en de VVD heeft gewerkt: Vanaf 26 mei 2016 is het verbod op koopzondagen in Tytsjerksteradiel opgeheven!!

In een spannend overleg, waar de partijen elkaar aan de tand voelden en argumenten heen en weer vlogen, werd duidelijk dat naast de PvdA en de VVD ook Groen links en drie FNP leden voor de koopzondag waren. GBT wilde bij amendement alsnog een verbod opleggen, en alleen open gaan tussen 12 en 17 uur mogelijk maken. Dit voorstel kreeg geen steun, waarop GBT het voorstel heeft gesteund. 13 voor, 10 tegen.

De PvdA fractie heeft gepleit voor vertrouwen in de winkeliers en ondernemers, zij zijn prima in staat een bij hun bedrijf passende oplossing te organiseren. Niet open gaan blijft daarbij ook een mogelijkheid.

Verschillende winkeliers hebben elkaar gevonden, zie de advertentie in Actief, in een gezamenlijke openingstijd. De komende tijd zal duidelijk worden of zich hierbij nog meer winkeliers gaan aansluiten!

Ellen Bruins Slot
Fractievoorzitter.

Ellen Bruins Slot

Waar kom ik vandaan en waarom politiek? Opgegroeid in de Zaanstreek, ben ik via de Flevopolder in 1997 in Fryslân komen wonen. Eerst in Leeuwarden en na een verkenning van de omgeving hebben we gekozen voor onze mooie gemeente. Het bevalt ons, mijn man Erik en onze drie dochters, uitstekend in Gytsjerk. Alle basisvoorzieningen voorradig,