Door op 20 februari 2017

Afscheid Wilma Mansveld

Donderdag 16 februari, aan het eind van de raadsvergadering, nam Wilma Mansveld afscheid als Burgemeester van Tytsjerksteradiel. Achtereenvolgens werd ze toegesproken door vervangend raadsvoorzitter Bouma, wethouder Fokkema en Gerben Gerbrandy, collega burgemeester Achtkarspelen. Alle drie de sprekers waren lovend over Wilma’s werk de afgelopen maanden.

Een witte tornado, noemde Gerbrandy haar, refererend niet aan haar witte haar, maar witte auto, waarmee ze het hele land al bellend doorkruist. Duidelijk en sympathiek voorzittend, aan de orde stellend en een doorpakker, er beleef niets lang op haar bureau liggen.

Zijzelf gaf aan door het burgemeesterschap in onze gemeente meer feeling te hebben gekregen met het lokaal bestuur. De volgorde provincie, landelijk en dan gemeente vond ze achteraf niet meer zo logisch!! Haar nieuwe baan als bestuurder bij de veiligheidsregio Groningen had ze naar eigen zeggen waarschijnlijk niet gehad zonder deze ervaring als gemeentebestuurder.

Een powervrouw met een rood hart verlaat ons, en maakt plaats voor Jeroen Gebben.

We zullen haar missen!