De afdeling

De Partij van de Arbeid is een landelijke politieke partij met afdelingen in heel Nederland. De afdeling Tytsjerksteradiel organiseert activiteiten voor en door de leden van de PvdA.

Afdelingsbestuur

Het afdelingsbestuur is het bestuur van de PvdA afdeling Tytsjerksteradiel. Het organiseert ledenvergaderingen, politieke cafés en bijeenkomsten voor bepaalde doelgroepen van de afdeling. Het afdelingsbestuur wordt gekozen door de ledenvergadering. Het bestuur bestaat uit Douwe Hoogland (voorzitter), Harke Heida (secretaris), Peter van Commenee (penningmeester) en Ingvar Koenders. De fractievoorzitter neemt qq deel aan de bestuursvergadering.

Ledenvergadering

De PvdA is een vereniging waarbij de leden stemrecht hebben. De afdeling Tytsjerksteradiel heeft twee keer per jaar een ledenvergadering. De leden van de afdeling Tytsjerksteradiel stellen het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen vast.

Politiek café

Een aantal keren per jaar organiseert de afdeling Tytsjerksteradiel een thema-bijeenkomst, een politiek café. Die bijeenkomsten worden vaak gekoppeld aan een ledenbijeenkomst.